joi, 19 iulie 2007

Fraierii se retrag

Sunt o mare companie. Aud ca in Second Life intra tot poporul, deci hai sa-mi fac imagine acolo ca da bine. Cine sa se ocupe de treaba asta? Niste trogloditi din birouri care n-au intrat in viata lor intr-un joc multiplayer online. Facem sediu acolo ca in realitate. Vorbaia, suntem companie serioasa, imagine, brand. Imi cumpar ditamai insula (ca am bani), construiesc un sediu cu design debil, din otel si sticla si astept... astept... Dupa doua luni vad fisa cu situatia financiara. Nu e bine. Insula aia imi mananca bani (vreo 60 USD pe luna) si nu produce nimic. Nu e deloc bine. O lasam balta. Alti baieti destepti, de pilda Nissan si-a transformat locatia in parc de distractii. Acolo vine lumea ca se distreaza si mai vede o masina, doua.
De ce sunt suparat?
LA Times a observat ca pleaca marile companii din Second Life, vreo 5 sau 6 la numar. Astia dau vina pe interesul scazut in SL, ca nu sunt decat maximum 40.000 de oameni online simultan in orice moment. De aici, concluzia ca SL va disparea in rusine, o pilda pentru aventurierii online. Linden Labs a raspuns (adaptare personala): "Ne cam doare undeva ca pleaca companiile mari din real life. Doar 6% din venituri provin de la de-alde ei". Stirea (pentru ca o da LA Times) a facut deja inconjurul lumii si toti papagalii care habar n-au cu ce se mananca SL ii iau in serios. Lasa ca in septembrie se mai lanseaza o lume virtuala pe nume AWOMO, iar Sony intra pe piata cu HOME in octombrie. Astia n-or fi citit LA Times...

Niciun comentariu: