Treceți la conținutul principal

Dilema multimedia

In dimineata asta aruncam un ochi pe un tracker romanesc de torente sa vad ce mai e nou si am dat peste un comentariu genial la un film: "d c e asa mare filmul cand subtitrarea e d cativa kb??". Filmul DVD nici macar nu ocupa foarte mult, 4,3GB, iar diferenta fata de altul mai "subtire" in informatii nu putea fi pusa in niciun caz pe spinarea bietei subtitrari. Totusi, faza cu de ce ocupa atat de mult mi-a ramas in cap. La ora asta, industria IT se chinuie sa produca discuri cu capacitate cat mai mare pe care sa incapa informatia nou creata. Oare niste laboratoare de software nu puteau crea un format audio-video nou care sa incorporeze calitatea grafica si rezolutia unui film Blu-ray sau HS DVD intr-un spatiu mult mai mic, ca sa incapa pe un DVD, sau de ce nu, CD? Noi am fi fost superfericiti pentru ca l-am fi putut descarca in cateva minute. Exact, doar noi. Nu mai exista vreun beneficiar pentru chestia asta. Producatorii castiga foarte mult implementand o noua tehnologie, un nou disc, noi playere, noi tehnologii pentru computere, hard disk-uri mai mari, operatorii internet largesc benzile de internet s.a.m.d. Pentru noi , distractia asta costa bani. Daca filmul ocupa mai mult spatiu pe hard, deci iti trebuie unul mai mare. Vrei HD? Ia-ti o placa video mai tare, de fapt schimba-ti tot PC-ul ca e invechit, ia-ti un player HD si treci pe fibra optica ca sa descarci azi filmul ala nou.
Daca un sistem de operare Windows ocupa cativa giga pe hard, iar unul linux cativa mega, cu toate ca si cel din urma a ajuns la fel de performant si prietenos, atunci si un film HD ar putea intra pe un CD. Industria multimedia este insa mult mai puternica. Sunt mult prea multi jucatori in industrie care traiesc de pe urma acestei revolutii.
Se poate trai fara HD? Un sef NVIDIA cu care am avut placerea sa discut a raspuns perfect la intrebare: "Odata ce ai vazut un film HD in conditii optime nu vrei sa te mai intorci la DVD".

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Fraierii se retrag

Sunt o mare companie. Aud ca in Second Life intra tot poporul, deci hai sa-mi fac imagine acolo ca da bine. Cine sa se ocupe de treaba asta? Niste trogloditi din birouri care n-au intrat in viata lor intr-un joc multiplayer online. Facem sediu acolo ca in realitate. Vorbaia, suntem companie serioasa, imagine, brand. Imi cumpar ditamai insula (ca am bani), construiesc un sediu cu design debil, din otel si sticla si astept... astept... Dupa doua luni vad fisa cu situatia financiara. Nu e bine. Insula aia imi mananca bani (vreo 60 USD pe luna) si nu produce nimic. Nu e deloc bine. O lasam balta. Alti baieti destepti, de pilda Nissan si-a transformat locatia in parc de distractii. Acolo vine lumea ca se distreaza si mai vede o masina, doua. De ce sunt suparat? LA Times a observat ca pleaca marile companii din Second Life, vreo 5 sau 6 la numar. Astia dau vina pe interesul scazut in SL, ca nu sunt decat maximum 40.000 de oameni online simultan in orice moment. De aici, concluzia ca SL va di...

Voce in SL

De ceva vreme, Linden Labs a dat drumul la comunicarea prin voce in Second Life. Am mai incercat sa vorbesc cu oamenii pe acolo, dar rezultatul a fost lamentabil. Aseara am intrat cu Marc sa testam chestia asta si s-a auzit excelent. Ori au facut imbunatatiri majore, ori e faptul ca suntem amandoi din Romania, treaba care face mult mai rapid transferul de date. Oricum, senzatia a fost absolut exceptionala. Ne plimbam prin Torino (virtual) si comentam live, la fata locului, ca si cum am fi fost in realitate. De bucurie am incropit un recital Toto Cutugno de care localnicii au ramas uimiti. Probabil ca nu intelegeau ce se intampla :)